Semintele de In – moduri de a consuma sau utiliza semintele de in in scop curativ sau medical

Seminte In Beneficii

Provenind, se pare, din China, planta de in reprezinta una din cele mai vechi culturi din lume constituind una din primele indeletniciri agricole ale omului.

Dovezile arheologice atesta faptul, prin panzele de in gasite in morminte, ca aceasta planta era cunoscuta si cultivata inca din jurul anului 2000 i.H, adica mult inainte de formarea imperiului Babilonian.

Desi planta de in, in formele pe care le cunoastem astazi, este considerata o specie creata de om, inca nu se cunoaste cu exactitate din care planta spontana a derivat.

Civilizatiile antice, precum grecii, egiptenii, evreii, celtii, indienii il cultivau si utilizau pe scara larga, chiar daca nu la intregul potential de beneficii pe care le cunoastem acum.

Insusi Carol Cel Mare era un consumator invenerat al semintelor de in; crezand atat de mult in proprietatile terapeutice ale acestora a dat chiar legi pentru a se asigura ca toti supusii lui le consuma.

Nu vom vorbi aici de in ca planta industriala; cred ca este mai important sa privim inul ca planta medicinala si voi incerca sa expun cateva aspecte curative ale semintelor de in, aportul acestora la sanatatea noastra si la tratarea caror afectiuni sau boli pot fi folosite.

Fiind asemanatoare dar putin mai mari decat semintele de susan, cu un invelis tare si o culoare care poate varia de la auriu la maro-roscat, pana de curand se credea ca sunt cea mai buna sursa de Omega-3.

Specialistii au infirmat aceasta ipoteza dar semintele de in raman in continuare in topul recomandarii medicilor privind aportul de acizi grasi polinesaturati Omega-3 (acestia reduc nivelul colesterolului total si al celui “rau” – LDL).

De altfel, continutul lor ridicat de astfel de acizi reprezinta unul din principalele motive pentru care s-a creat o adevarata industrie care cerceteaza si exploateaza beneficiile semintelor de in.

De exemplu, ultimile studii in acest sens arata ca au un rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, a diabetului sau chiar si a cancerului.

Un alt atu al semintelor de in il reprezinta continutul ridicat de fibre alimentare. Acestea conduc la un plus de satietate, fiind extrem de benefice in cazul curelor de slabire sau pentru mentinerea siluetei. In plus, sunt o sursa importanta de minerale (in special complex B) si vitamine avand in acelasi timp un continut scazut de carbohidrati.

Semintele de in sunt foarte bogate in antioxidanti (in special lignin); acestia ajuta la prevenirea imbatranirii premature, la mentinerea echilibrului hormonal si a sanatatii celulare. Avand efecte antibacteriene si antivirale conduc la tratarea anumitor ciuperci (candidoza) sau la scaderea simtomelor virozelor si racelilor.

Exista mai multe moduri de a consuma sau utiliza semintele de in in scop curativ sau medical: se pot consuma intregi, macinate, coapte (chiar si asa, continutul de Omega-3 nu este afectat), sub forma de ulei sau faina.

Beneficiile curative ale semintelor de in au fost “intuite” de medicina populara si confirmate de medicina moderna; in acest sens, iata cateva exemple:

  • Combate constipatia, fiind laxativ prin continutul mare de mucilagii (1 sau 2 linguri, in special seara)
  • Sunt recomandate in combaterea bolilor cailor urinare, ale vezicii, litiaza si inflamatii ale aparatului urinar.
  • Pot preveni aparitia cancerului de san si de colon.
  • Se pot folosi in tratarea cancerului hepatic si anal.
  • Reducerea colesterolului
  • Trateaza acneea, chiar si purulenta, sau furuncule; se plica extern sub forma de cataplasma (faina de seminte de in amestecata cu apa pana se creaza o pasta)
  • Uleiul de in, administrat intern, scade riscul de infarct si reduce simptomele premenstruale sau de menopauza. Se administreaza 2-3 lingurite/zi sau ca aport in salate. Extern este recomandat in tratarea arsurilor si a psoriazisului.

Si pentru a va putea face o idee si mai buna asupra calitatilor nutritionale ale semintelor de in, iata ce inseamna consumul a aproximativ 20 gr de seminte (cam 2 linguri) in forma procentuala din necesarul zilnic recomandat:

  • Zinc – 3%
  • Calciu – 3%
  • Magneziu – 10%
  • Fier – 3%
  • Potasiu – 2%
  • Fosfor – 7%
  • Grasimi – 7%
  • Grasimi saturate – 2%
  • Carbohidrati – 1%
  • Fibre alimentare – 11%
  • Energie – 3%
  • Vitamina B1 – 11%
  • Vitamina B3 – 2%
  • Vitamina B5 – 1%
  • Vitamina B9 – 2%

Oricum, cercetarile asupra efectelor semintelor de in asupra sanatatii noastre sunt departe de a fi incheiate. Cu siguranta se vor descoperi, in timp, multe alte beneficii, alte si alte proprietati curative,… , dar, despre ele vom vorbi la timpul potrivit.

Pana atunci, sa fiti frumosi si sanatosi!

Peste 2000 produse

La noi vei gasi peste 2000 de produse cu livrare rapida

Plata la primirea coletului

Platesti cand primesti coletul, cash sau card

Livrare Rapida

Dorim sa livram produsele in 24 - 48 ore